Venice Beach, Hollywood, Rodeo Drive, La Jolla & Trentemøller!

Så er der alligevel gået et godt stykke tid siden sidste blogpost, men det er nu ikke fordi, at jeg ikke har lavet noget spændende – tværtimod! I kan i denne omgang se frem til en lang blog – og en masse gode billeder! 🙂 (hvis jeg selv skal sige det!)

Frokost med Peter i La Jolla på George's at the Cove - og spottede lige en hjerne...

I sidste uge blev jeg inviteret med på ’tøse-tur’ til L.A.. Rikke og hendes tilrejsende veninde Annika syntes, at det kunne være særdeles hygsomt at have mig med på mini-roadtrip til L.A., og da jeg har svært ved at se noget dårligt i at tilbringe 24 timer i selskab med 2 søde danske blondiner takkede jeg ja til invitationen 🙂

Spottet på Venice Beach (ret sejt lavet)

Vi startede dagen  tidligt med gråvejr i San Diego, men jo længere vi kørte nordpå, desto bedre blev vejret. Vi startede eventyret på Venice Beach (Huske du, Michael Hass?? 🙂 ), hvor vi fik en morgenmadsfrokost på en vanvittig dejlig café på en ægte kunstner-gade 🙂 Derefter gik vi ned til stranden, hvor solen stod højt og boardwalken, samt livredderhusene gav minder om de aller ældste Baywatch-afsnit.

Beach girls...

 

I'll be ready...

 

The Venice Beach Boardwalk.. Gotta love it 🙂

 

Sol & Sommer 🙂

Derefter gik turen til det noget så berømte Hollywood-skilt, og sikke en foto-session dét blev! Nyd bare billederne af undertegnede i godt selskab! 🙂

Jo Jo, kan sagtens stå på ét ben... (så længe jeg har fat i Rikke..)

 

Det er vel svært at sætte meget bedre op.... 🙂

 

Skiltet beundres 🙂

For at der ikke skulle gå alt for meget turist i den, så foreslog pigerne, at vi liiiiige kunne køre forbi Walk of Fame – bare lige for at sige, at vi havde været der 🙂 Det gjorde vi så – dog med fart på – men Michael Jackson’s stjerne, og William Shatner’s (Denny Crane!) fik lidt extra opmærksomhed.

DENNY CRANE!!

Rest in Peace.

Vi fik også taget en sviptur til Rodeo drive, hvor pigerne fik et blik på de lukkede luksus-butikker, samt de noget eksklusive omgivelser. Vi valgte dog en mere jordnær løsning for en drink; Cheesecake Factory 🙂

Honest workers!!

Så fandt jeg en sushi-restaurant på Sunset Boulevard, og så skal jeg ellers love for, at der blev spist sushi, drukket japansk øl og sake. (well, ok ok, de to sidste ting var måske mest mig, men hyggeligt var det!) Turen gik videre. Rikke havde lovet på forhånd at holde sig komplet ædru, så hun kunne køre os hjem senere på aftenen/natten, så vi drog til Saddle Ranch Saloon (girls… det var dér Miranda red på en elektrisk tyr i SATC1 – så ved I dét!). Det blev et kort, men hyggeligt visit, hvor Annika fik redet tyren og i god stil I might add. 🙂

California Republic & Stars&Stripes! 🙂

Dagen efter stod på fødselsdag hos Anne Christine. Hun og hendes to veninder tog fuldstændig fusen på mig forrige uge – jeg har sjældent grint så meget, som i deres selskab, så jeg kunne ikke andet end glæde mig til AC’s fødselsdag. (på trods af, at de 2 veninder måtte drage retur til DK i mellemtiden)

Petco Park - baseballstadion - midt i byen 🙂

Det var i fine omgivelser. AC’s egen lejlighed dækket op til fest med velkomstdrinks, snacks og senere på aften endda cateringmad bragt til døren! Det var en fødselsdag i stor stil, og stemningen var mindst ligeså høj, som lydniveauet var det! 🙂

Nice.

Søndagen er som søndage heldigvis er & mandagen bød på intet mindre end en midterm i Strategic Brand Management. Det var ikke ligefrem en stor performance jeg dér leverede, men det var skam heller ikke så ringe endda. Det skal dog siges, at den manglende entusiasme unægtelig hænger sammen med, at prøven kun gælder for 15% af den samlede karakter.

Spottet i San Diego Harbor.

 

Jeg har tidligere snakket om, at det er en fornøjelse at læse Business Ethics herovre, og det er det stadig. Det er undervisning på virkelig højt niveau, hvilket i allerhøjeste grad gjorde sig gældende i tirsdags. Sagen er dén, at vi i denne klasse læser tekster, som folk i gang med en phd sommetider lægger på hylden. Dette hænger udelukkende sammen med vores professors niveau, og det viste sig også, at hun har sit netværk i orden. Vi har i løbet af de sidste to måneder læst flere tekster af Prof. Ian Maitland fra Minnesota. Maitland markerer sig gang på gang, som værende særdeles diskuterende for slet ikke at tale om afstandstagende overfor hvad almindelige mennesker ville kalde umoralsk og uetisk. Hans tekster har gentagne gange været årsag til store debatter i klassen.

I tirsdags havde Coke Foundation fløjet ham ind som gæsteforelæser i vores klasse. Det var en stor, stor oplevelse, og på trods af hans meget markante standpunkter var det en fornøjelse at høre ham om forskellige ting og cases.

Little Italy, San Diego 🙂

I går var en stor dag. Først mødtes jeg downtown med Victoria Robertson, som jeg ganske kort har networket med via ASmallWorld. Victoria er professionel opera-sangerinde, og ikke nok med dét – hun er også umanerlig glad for elektronisk musik. Så meget, at det slet ikke skal udelukkes, at hun skal synge til Hush Hush i San Diego den 18. November 🙂

One beer to rule them all 🙂

 

& nu til ugens absolut største oplevelse! Trentemøller live i Solana Beach på San Diego’s by far bedste spillested: Belly Up!

Selv billetten var overfed! :)

På grund af lidt småsygdom de sidste par dage besluttede jeg mig for at holde mig ædru og køre med min buddy, Felix derop i god tid, så vi kunne checke området ud og spise noget god mad. Efter at gå rundt i en mere end almindeligt død by går vi ind på en sushi-restaurant og sætter os. Felix går på toilettet, og jeg hører, at de eneste andre gæster på restauranten (som sidder bag mig) er danskere. Jeg vender mig om, og hvem ser jeg? Yes, Anders T. I selskab med trommeslager og guitarist! 🙂 Vi får os en lille snak, og han kunne sjovt nok godt huske mig (på trods af heftigt alkohol-indtag) fra TS Bar en gang i maj måned 🙂

26. TRENTEMOLLER!!

Forventningens glæde vokser sig større og større, og mens Felix og jeg napper spillestedets absolut bedste pladser ser vi Mikael Simpson gå rundt og kigge sig omkring – Optur; Mikael Simpson er med! 🙂

Som man kender ham 🙂

Opvarmningsbandet, Xylos, gjorde det faktisk forbandet godt, men falder fuldstændig i baggrunden fra det øjeblik Trentemøller går på scenen.

Det sker meget, meget sjældent. At man bliver fanget af musikken, og ikke tænker på noget som helst andet end at lytte og lade sig overraske. AndersTrentemøller er uden skyggen af tvivl én af de største musikalske kunstnere jeg nogensinde har set. Hans timing, overskud, perfektion og passion for musikken lyste ud af ham, og var en kæmpe oplevelse. Hele settet var uforligneligt, og med et band i absolut verdensklasse var det by far min største koncertoplevelse nogensinde.

.

Irrelevant billede 🙂

 

Sikke en oplevelse og sikke en uge. Og så er den endda kun lige startet. Jeg kæmper med lidt små-influenza, så jeg holder lidt lav profil indtil Halloween på lørdag – det er efter sigende én af de største og sjoveste aftenerne herovre overhovedet. Jeg må hellere se at købe mig et kostume 🙂

Pas på Jer selv derhjemme. Glæder mig til at se Jer alle igen.

De kærligste hilsner

Christoffer

~ af Christoffer Grønlund på 28. oktober 2011.

Skriv et svar

 
